KÖŞE YUVARLATMA - RADYUS ÇİZ (Sketch Fillet)1.TANITIM Birbirine açı yapan iki obje birbirini kessin veya kesmesin köşelerini yuvarlatmak için kullanılan bir komuttur. Köşelere otomatik olarak teğet yay çizilir. Teğet yay çizildikten sonra objelerin köşelerindeki fazlalıkları budanır. Objelerden birinin boyu kısa ise uzatılarak tamamlanır. Gerçekte objelerin boyu yuvarlatma yarıçapından büyük olmalıdır. Aksi halde işlem yapılmaz. Bu kural bilinmezse yeni başlayanlar için problem olur. Komuta aşağıdaki yollardan biriyle girilir:
♦ Çizim (Sketch)araç çubuğu üzerinde bulunan Radyus Çiz (Sketch Fillet)komut düğmesine tıklanır (Şekil 1). Şekil 1:”Çizim” araç çubuğu ve “Radyus Çiz” komut düğmesi♦ Araçlar ►Çizim Araçları ►Radyus Ver… (Tools ►Sketch Tools ►Fillet …)yoluyla komuta girilir.2.KÖŞELERI YUVARLATMA Köşeleri yuvarlatmak için aşağıdaki sıra takip edilir: 1. Radyus Çiz (Fillet)komutu çalıştırılır. Radyus Çiz (Sketch Fillet)isimli özellik yöneticisi görüntülenir ve aşağıdaki düzenlemeler yapılır (Şekil 2).
Şekil 2:”Radyus Çiz” özellik yöneticisi ve obje 2. Radyus Çiz özellik yöneticisi üzerindeki Radyus Parametreleri (Fillet Parameters) bölümünde aşağıdaki düzenlemeler yapılır: ♦Yarıçap kısmına yarıçap değeri girilir. Hiç değer yazılmazsa programın değeri 10 mm’ dir. ♦Her radyusu ölçümlendir onay kutusu işaretlenirse yuvarlatılan köşeler otomatik olarak ölçülendirilir. ♦ Kısıtlanmış köşeleri tut onay kutusu işaretlenirse tepe noktasında ölçülendirme veya ilişki varsa, sanal kesişim noktasını korur. 3d objelere dönüştürülürken sanal köşeler otomatik silinir. 3.Yuvarlatılacak köşeye tıklanır veya köşedeki birinci ve ikinci doğrular sırayla seçilir (P1, P2). 4.Tamam (OK) düğmesine tıklanarak işlem bitirilir (Şekil 3). Şekil 3:Köşe yuvarlatmaları ve sanal köşeler