3ds Max programında olduğu gibi hareketin uzunluğu kullanıcı tarafından belirlenir. Kullanıcı animasyon için anahtar yerleştirir. Serbest animasyon oluşturmak için aşağıdaki sıra takip edilir: 1. Bir montaj dosyası oluşturulur ve montajı meydana getiren elemanlar (bileşenler) Montaj (Assembly)araç çubuğundaki Bileşen Ekle (Insert Companents)komutu kullanılarak ekrana getirilir (Şekil 1). Ekrana getirilen ilk parça sabit kalır. Diğer parçalar montaj ilişkileri kullanılarak yerine yerleştirilir. Şekil 1: Montaj parçaları Şekil 2:Animasyon anahtarı 2. Hareket Etüdü 1 (Motion Study 1)düğmesine tıklanır ve animasyon komut düğmelerinin bulunduğu Hareket Yöneticisi (Motion Manager)görüntülenir. 3. Animasyon yöneticisindeki araç düğmelerinden Otomatik Anahtar (Autokey)düğmesi seçilir ve animasyon alanında animasyonun biteceği yere tıklanır (Şekil 2). 4. Ekrandan hareket edecek obje seçilir. Montaj (Assembly) araç çubuğundaki Bileşeni Taşı (Move Companent) komutu kullanılarak seçilen obje doğrusal hareketin biteceği yere getirilir (Şekil 3). Animasyon alanında parçanın hizasında animasyon çizgileri oluşur (Şekil 4). Taşıma işlemi gerçekleşmiyorsa montaj ilişkileri kısmından silinir. Şekil 3:Animasyon parçaları Şekil 4:Animasyon çizgileri 5. Hesapla (Calculate)düğmesine tıklanarak animasyon hesaplanır ve sisteme dahil edilir. Oynat (Play) düğmesine tıklanarak animasyon oynatılır. Animasyonu Kaydet düğmesine tıklanarak animasyon film formatında kaydedilir. 6. Eğer obje serbest olarak döndürülecekse Bileşeni Döndür (Rotate Companent) komutu kullanılır ve aynı işlemler tekrarlanır. 7. Taşıma ve döndürme düzensiz yapılabildiği gibi düzenli olarak da yapılabilir. Hareketler bir eksene göre yapılacaksa geçici eksen yerleştirilir. Bunun için Görünüm Menü►Gizle/Göster ►Geçici Eksenler (View Menu►Hide/Show►Temprorary Axes)üzerine tıklanır ve silindirik parçalara veya kısımlara geçici eksen yerleştirilir. Aynı yolla geçici eksenler kaldırılır. Bu eksenleri kullanmak için: ♦ Bileşeni Taşı kullanıldığında özellik yöneticisindeki Taşı bölümünden Obje Boyunca (Along Entity)seçilir. ♦ Bileşeni Döndür (Rotate Companent) komutu kullanıldığında özellik yöneticisindeki Döndür (Rotate) bölümünden Obje Etrafında (About Entity)seçilir.