/
/
/
ROTATİF MOTOR (Rotary Motor)
ROTATİF MOTOR (Rotary Motor)
  1.TANITIM
  Parçalara dairesel hareket vermek için Rotary Motor  komutu kullanılır. Aynı anda tek bir parçaya dairesel hareket verilebilir. Parçalara tek tek bağımsız hareket verilmesi için  Unsur Tasarım Ağacı’ ndaki Montaj Bağıntısı (Mates)  başlığı altında bulunan bağıntılar üzerine sağ tuş yapılıp Sil (Delete) komutuyla silinir. Bu komutla dönen parçaların dakikadaki devir sayısı ayarlanır.

  2. PARÇALARA DAİRESEL HAREKET VERME
  Parçalara dairesel hareket vermek için aşağıdaki sıra takip edilir:
  1. Önce montaj dosyası oluşturulur ve parçalar Montaj Bağıntısı (Mates) kurallarına uyularak yerleştirilir (Şekil 1). Örneğimizdeki sistemde bulunan kasnağa dairesel hareket verilecektir
  2. Yeni bir animasyon oluşturmak için Montaj (Assembly) araç çubuğundaki Yeni Hareket Etüdü (New Motion Study)  düğmesine tıklanır ve ekranın alt kısmına animasyon komut düğmeleri yerleşir.
  3. Animasyon araçlarından Motor komut düğmesine tıklanır ve Motor isimli özellik yöneticisi ekranın sol tarafına yerleşir (Şekil 2).
  4. Motor  isimli özellik yöneticisinde aşağıdaki düzenlemeler yapılır:
    ♦ Motor Tipi
(Motor Type)  bölümünden  Rotatif  Motor (Rotary Motor)  düğmesine tıklanır.

 
           Şekil 1: Montaj resmi                              Şekil 2:Motor özellik yöneticisi   

    ♦ Bileşen / Yön (Component / Direction) bölümünde:
       > Motor Konumu  boşluğuna tıklanır ve kasnağın üzerinde silindirik bir yüzey seçilir. Burada kasnağın dış yüzeyi seçilmiştir. Yüzey üzerine hareket yönünü gösteren bir ok yerleşir (Şekil 3). Hareket yönü değiştirilmek istenilirse Yönü Ters Çevir    düğmesine tıklanır.
       >  Bileşen  boşluğuna tıklanır ve mil seçilir.
    Hareket (Motion) bölümünde:
      >  Fonksiyon kısmından Sabit Hız   seçilir.
       >  Hız   kısmına kasnağın dakikada dönme sayısı girilir. RPM, dakikada dönme sayısı demektir.
       >  Animasyon düğmelerinin en sağında bulunan Genişlet  düğmesine tıklandığında anahtar kare düğmeleri görünür (Şekil 6). Aynı düğmeye tekrar tıklandığında kapanır. Burada kare düğmenin üzerine bastırılır ve kaydırılır. Saniye cinsinden zaman aralığı ayarlanır.
    Tamam (OK)   düğmesine tıklanarak işlem sonuçlandırılır. 

 
          Şekil 3:Hareket yönü                         Şekil 6:Anahtar kareyle zaman ayarı            

  5.Hesapla (Calculate)  düğmesine tıklanarak hareket hesaplanır ve sisteme dahil edilir.
  6. Oynat (Play)  düğmesine tıklanarak animasyon çalıştırılır.
  7. Kaydet (Save)  düğmesine tıklanarak animasyon film formatında sabit diske kaydedilir.

   3. DAİRESEL HAREKETİN YENİDEN DÜZENLENMESİ
   Dairesel hareketin yeniden düzenlenmesi gerekebilir ve aşağıdaki işlem sırası uygulanır:
   1. Ekranın alt kısmındaki Hareket Etüdü 1 düğmesine tıklandığında Unsur Tasarım Ağacı’ nın altında bir bölüm yerleşir (Şekil 7).

 
              Şekil 7:Animasyon bölümü                                  Şekil 8:Komut listesi

  2. Rotary Motor yazısı üzerine sağ tıklanır. Listelenen komutlardan Unsuru Düzenle komutu seçilir (Şekil 8). Motor isimli özellik yöneticisi görüntülenir. Daha önce anlatıldığı gibi gerekli yerler yeniden doldurulur ve Tamam  düğmesine tıklanır.
  3. Animasyon silinmek istenilirse Rotary Motor yazısı üzerine sağ tıklanır. Listelenen komutlardan Sil komutu seçilir.

 

SPONSORLAR