SÜNDÜRME (Stretch)
     STRETCH (Sündürme)
     1.TANITIM 
     Stretch, bir şeklin veya bir objenin belirlenecek bir tarafından tutularak uzatılması veya kısaltılması için kullanılan bir komuttur. Yani objenin bir tarafı sabit diğer tarafı lastik gibi  sündürülecektir. Diğer komutları kullanmadan mevcut objenin ölçüleri pratik olarak değiştirilir.
     Stretch komutuna aşağıdaki yollardan girilir:
     ♦ Klavyeden STRETH veya S yazılarak girilir ve Enter
tuşuna basılır.
         Command:STRETCH  (S)

     ♦ Modify Menu  ► Stretch                    (Düzenleme Menüsü ►Sündürme)
     ♦ Modify Toolbar ► Stretch                 (Düzenleme Araç Çubuğu ►Sündürme)
     ♦ Ribbon ►Home Tab ►Modify  Panel 
 Stretch  
        
(Komut ŞeridiHome Sekmesi ►Modify Paneli ► Sündürme)

     2. OBJELERİ SÜNDÜRME 
     Bu komutta  sadece “Crossing” seçme yöntemi kullanılır. Crossing seçme yönteminde  kesik çizgi  şeklinde pencere oluşur. Bu çerçevenin içine giren  ve çerçevenin değdiği objeler seçilir. Crossing seçme yöntemini elde etmek için  Mouse’ ın  sol tuşuyla ekrana tıklanıp sol tarafa çekildiğinde  meydana gelir. Uzatma veya kısaltma ölçü verilerek de yapılabilir.
     Stretch komutunu uygulamak için:
     1. Stretch komutu çalıştırılır. Program bize crossing window seçme metoduyla seçim yapacağımızı belirten bir bilgi mesajı görüntüler.
         Command: STRETCH

         Select objects to stretch by crossing-window or crossing-polygon...
         (Sündürülecek objeleri seçmek için crossing-window  veya crossing-polygon seçme metotları kullanılmalıdır…)
     2. Objeler seçilir. Burada Crossing-Window seçme yöntemi kullanılmıştır. Seçme işlemini bitirmek için en son mesajda Enter  
 tuşuna basılır.
         Select  objects:C
                          (Objeleri seçiniz- Çapraz seçme yöntemi)
         Specify first corner: P1                     (Birinci köşeyi belirtiniz)

         Specify opposite corner: P2             (Karşı çapraz köşeyi belirtiniz)
         Select  objects:
                             (Seçimden çıkıp komuta devam etmek için)
     3. Temel nokta belirlenir.
         Specify base point or [Displacement] :P3     (Temel nokta)  
         (Temel noktayı belirleyin veya [Yerdeğiştirme] )
     4. Sündürme miktarı klavyeden girilerek belirlenir  veya sol tuş tıklanarak alınır. Şekil 1’ de görüldüğü gibi bir cıvatanın boyu 30 mm uzatılmıştır.
         Specify second point of displacement <….>:30
   (P4)
         (Yer değiştirmenin ikinci noktasını belirleyiniz<…>)


                                                           Şekil 1:Sündürülmüş parça

  

SPONSORLAR