/
/
/
SİMETRİ ALMA-AYNALAMA (Mirror)
SİMETRİ ALMA-AYNALAMA (Mirror)
     MIRROR (Aynalama-Simetri Alma)
     1.TANITIM
     Mirror, seçilmiş objelerin bir eksene göre simetriğini almak  için kullanılan bir komuttur. Simetri ekseni bağımsız olabildiği gibi objenin düz kenarları da olabilir. Taramaların ve yazıların simetriği alınmamalıdır. Teknik Resim çizim kurallarına aykırıdır.
     Mirror komutuna aşağıdaki yollardan girilir:
     ♦ Klavyeden MIRROR veya MI yazılır ve Enter  tuşuna basılır.
         Command:MI

     ♦ Modify Menu  ► Mirror          (Düzenleme Menüsü  Aynalama)
     ♦ Modify Toolbar ► Mirror       (Düzenleme Araç Çubuğu
► Aynalama)
     ♦ Ribbon ► Home Tab ►Modify Panel ► Mirror  
       
(Komut Şeridi ►Home Sekmesi ►Modify Paneli 
► Aynalama)

     2.OBJELERİN SİMETRİĞİNİ ALMA
     Komut uygulanmadan önce simetriği alınacak objeler çizilmiş olmalıdır. Objeler tek tek seçilebildiği gibi seçme yöntemlerinden Window veya Crossing seçme yöntemlerinden biri  kullanılarak da hepsi birden seçilebilir.
     Objelerin simetriğini almak için aşağıdaki sıra takip edilir:
     1. Mirror komutu çalıştırılır.
         Command:MIRROR

     2. Simetriği alınacak objeler seçilir. Biz burada Window (Pencere) yöntemini tercih ettik.
         Select object :W
                             (Objeleri seçiniz-Window seçme yöntemi)
         Specify first corner:P1                        (Pencerenin birinci köşesini belirtiniz)
         Specify opposite corner:P2                (Pencerenin karşı-çapraz köşesini belirtiniz)
         Select object :
                                 (Seçme işlemini bitirip komuta devam etmek için)
     3. Simetri çizgisinin birinci uç noktası seçilir. Simetri çizgisi objenin düz kenarlarından biri olabilir. Bu durumda orijinal objeyle aynalanmış obje arasında boşluk olmaz.
         Specify  first point of mirror line:P3  
         (Simetri çizgisinin birinci noktasını belirtiniz)
     4. Simetri çizgisinin ikinci uç noktası seçilir  (Şekil 1).
         Specify  second point of mirror  line :P4    
         (Simetri çizgisinin İkinci noktasını belirtiniz)

       
     Şekil 1:Smetriği alınacak objeler         

     5. Son olarak kaynak objenin silinip silinmeyeceği sorulur. Yes (Evet) ile cevap verilirse kaynak objeler silinir sadece simetriği kalır. Yes kullanılacaksa klavyeden Y yazıp Enter   tuşuna basılır. Default seçenek No (Hayır)’ dır ve kaynak objeler silinmeyecektir. Bizde bunu tercih ettik. Sonuç Şekil  2’ de görüldüğü gibidir.
       Erase source objects?[Yes/No]: N
      (Hayır seçeneği kabul edilmiştir)
       (Kaynak objeler silinsin mi? [Evet/Hayır] )

    
            Şekil 2:Simetri alma işleminin sonucu

     3.MIRRTEXT (Yazı Aynalama)
     Mirror komutu uygulandıktan sonra yazılarda ters çıkabilir. Yazıların doğru çıkması için Mirror komutu uygulanmadan önce  Mirrtext  sistem değişkeni değeri 0’a ayarlanmalıdır (Şekil  3).
     Command: MIRRTEXT

     Enter new value for MIRRTEXT  <1 >:0     (Yazı simetriği için yeni değeri giriniz)


                          Şekil  3:Yazının simetrik durumları

 4.MIRRHATCH (Tarama Aynalama)
 Mirror komutu uygulandıktan sonra taramalar ters olabilir. Taramaların aynı yönde olması  için Mirror komutu uygulanmadan önce  Mirrhatch  sistem değişkeni 0’ a ayarlanmalıdır. Değer 1 olursa taramaların simetriği alınır (Şekil  4).
  Command: MIRRHATCH

  Enter new value for MIRRHATCH <0>: 1   (Tarama  simetriği için yeni değeri giriniz)


                                  Şekil  4:Taramanın simetrik durumları

 

SPONSORLAR