/
/
/
OBJELERİ KIRMA (Break)
OBJELERİ KIRMA (Break)
    BREAK (Kırma)
      1.TANITIM
      Break komutu, seçilecek olan bir objenin işaretlenecek iki nokta arasının kırılması için kullanılır. Kırılan yerde obje silinir. Yay ve dairelerde kırılma, açı alma sistemine uygun yapılır.
      Break komutuna aşağıdaki yollardan girilir:
      ♦ Klavyeden BREAK veya BR yazılarak girilir ve Enter
 tuşuna basılır.
         Command:BREAK  (BR)

      ♦ Modify Menu  ► Break                      (Düzenleme Menüsü Kırma) 
      ♦ Modify Toolbar
 Break                   (Düzenleme Araç Çubuğu Kırma)
      ♦ Ribbon ►Home Tab ►Modify  Panel 
Break  
        
(Komut ŞeridiHome Sekmesi ►Modify Paneli ► Kırma) 

      2. DOĞRU ve YAYLARI  KIRMA
       Doğru ve yayları direkt kırma yöntemiyle kırabiliriz. Obje üzerinde ilk tıklanan nokta kırılmanın başlayacağı noktayı, ikinci tıklanan nokta ise kırılmanın biteceği noktayı temsil eder (Şekil 1).
       Direkt kırmada işlem sırası:
       1. Break komut düğmesine tıklanarak çalıştırılır.
         Command: BR 

       2. Kırmanın başlayacağı yer tıklanır.
         Select object :P1       (Kırmaya başlanacak birinci nokta seçilir)
       3. Kırmanın biteceği yer tıklanır ve işlem bitirilir
         Specify second  break  point or [First point]:P2

         (İkinci kırma noktasını belirtin veya [ilk  nokta])

    
                                     Şekil 1:Doğru ve yayları kırma işlemi                                 

       3. DAİRE ve ELİPS’ i KIRMA
       Daire ve elips gibi kapalı objelerde birinci tıklama sağdan olursa kırma üst taraftan olur. Birinci tıklama soldan olursa kırma alt taraftan olur (Şekil 2).
Dikkat edilirse kırma işlemi saat ibresinin ters yönünde yapılmaktadır. Bundan dolayı kırmanın başlayacağı birinci noktanın yeri önemlidir.


                            Şekil 2:Daire ve elipsi kırma

     4. BİRİNCİ NOKTA SEÇENEĞİ
     Önceden seçilmiş birinci kırma noktasından hemen vazgeçilmek istenilirse  bu seçenek kullanılır ve yeniden birinci kırma noktası alınır. Daha sonra ikinci kırma noktası tıklanır.
     Birinci noktada kırmada işlem sırası:
     1. Break komut düğmesine tıklanarak çalıştırılır.
         Command: BR 

     2. Kırmanın başlayacağı yer tıklanır.
         Select object :P1       (Kırmaya başlanacak birinci nokta seçilir)

     3. Birinci nokta seçeneği için klavyeden F yazılıp Enter  tuşuna basılır.
         Specify second  break  point or [First point]:F
     (Birinci nokta seçeneği)
         (İkinci kırma noktasını belirtin veya [Birinci  nokta])
     4. Kırmanın başlayacağı yer yeniden tıklanır.
         Specify first break point:P2                (Birinci kırma noktasını belirtiniz)
     5. Kırmanın biteceği yer tıklanır.
         Specify second break point:P3          (İkinci kırma noktasını belirtiniz)


     5. OBJELERİ TEK NOKTADAN KIRARAK İKİ PARÇAYA AYIRMA
     Ucu açık olan doğru ve yayları bir noktadan kırıp iki parçaya ayırmak için Break at Point  komutu kullanılır.  
     Objeleri bir noktadan kırmak için aşağıdaki sıra takip edilir:
     1. Break at Point komut düğmesine tıklanır.
         Modify Toolbar ► Break at Point
     2.
Obje seçilir.
         Select object :P1       (Obje seçilir)
     3. Birinci nokta seçeneği otomatik devreye girer.
         Specify second  break  point or [First point]:F       (Birinci nokta seçeneği)
         (İkinci kırma noktasını belirtin veya [Birinci  nokta])
     4. Kırma noktası tıklanır. Komut otomatik devreden çıkar (Şekil 3).
         Specify first break point:P2                (Birinci kırma noktasını belirtiniz)

         Specify second break point: @
   
                             Şekil  3:Objeleri tek noktadan kırma 
 

SPONSORLAR