FILLETEDGE (Kenar Yuvarlatma) 1.TANITIM Katı model parçaların kenarlarını yuvarlatmak için kullanılan bir komuttur. Yeni komutlardandır. Eski versiyonlarda aynı işlem Fillet komutuyla yapılıyordu. Filletedge komutuna aşağıdaki yollardan biriyle girilir:
♦ Klavyeden FILLETEDGE yazılır ve Enter tuşuna basılır. Command:FILLETEDGE ♦ Modify Menu ►Solid Editing ► Fillet Edges (Düzenleme Menüsü ► Katı Düzenleme ► Kenarları Yuvarlatma) ♦ Solid Editing Toolbar ► Filet Edge (Katı Düzenleme Araç Çubuğu ► Kenar Yuvarlatma)
♦ Ribbon ► Solid Tab ►Solid Editing Panel ►Filletedge (Komut Şeridi ►Solid Sekmesi ►Solid Editing Paneli ►Kenar yuvarlatma) 2.KENARLARI YUVARLATMA Kenarları yuvarlatmak için aşağıdaki işlem sırası uygulanır: 1. Filletedge komutu çalıştırılır. Command:FILLETEDGE 2. Yuvarlatma yarıçapını ayarlamak için Radius seçeneği kullanılır. Bunun için klavyeden R yazılıp Enter tuşuna basılır. Select an edge or [Chain/Loop/Radius]: R 3. Yuvarlatma yarıçap değeri klavyeden girilir ve Enter tuşuna basılır. Enter fillet radius or [Expression] <1.0000>: 10 4. Yuvarlatılacak kenar seçilir (Şekil 1). Select an edge or [Chain/Loop/Radius]:P1 Şekil 1:Seçilmiş kenar Şekil 2:Ön izleme 5. Kenar seçme işlemini bitirmek için Enter tuşuna basılır. Select an edge or [Chain/Loop/Radius]: 6. Bir önizleme meydana gelir (Şekil 2).Ön izleme uygun görülürse tekrar Enter tuşuna basılır ve işlem bitirilir (Şekil 3). Press Enter to accept the fillet or [Radius]: Şekil 3:Kenar yuvarlatma Şekil 4:Farklı yarıçaplı yuvarlatmalar
Not: Değişik yarıçaplı yuvarlatmalar uç uca geliyorsa veya bir köşede birleşiyorlarsa önce büyük yarıçaplı yuvarlatmalar yapılır (Şekil 4).