/
/
/
PENCERELERE ve KORKULUKLARA MALZEME ATAMA
PENCERELERE ve KORKULUKLARA MALZEME ATAMA
    1.BÜYÜK PENCERELERE MALZEME ATAMA
    Büyük Pencere’
nin kasasına ve cam objesine malzeme atamak için aşağıdaki sıra takip edilir.
    1. Bina resmini ekrana yerleştirelim. Pencereleri rahat görmek için görünüm çeşitlerinden SW  Isometric seçerek binanın balkon tarafını görüntületelim (Şekil 1).


 
                Şekil 1. Bina resmi                                       Şekil 2:Büyük pencere                     

    2. Mouse işaretini büyük pencerelerden birinin üzerine getirelim. Mouse’ ın tekerini çevirerek pencereyi büyütelim (Şekil 2).
    3. Pencere kasası ile cam objesini kolay taşımak ve kopyalamak için Group komutuyla grup yapmış idik. Ungroup komutuyla dağıtalım. Ungroup komutu çalıştırılır. Hemen ardından grup objesi seçildiğinde grup dağıtılmış objeler bağımsız hale gelir.
   4. Kaplama ve malzemelerin gerçek gibi görünmesi için ekranın sol üst kısmındaki görüntü stillerinden Realistic seçilir. Obje kaplanmamışsa çizgi renginde boyanacaktır.
   5. Malzeme araştırıcısına ulaşmak için klavyeden Materials yazılıp Enter
 tuşuna basılır. Ekrana MATERIALS BROWSER (Malzeme Araştırıcısı) paleti yerleşir.
      Command:MATERIALS 

   6. Önce pencerenin kasasına malzeme atayalım. İstediğimiz malzemeye ulaşmak için aşağıdaki işlemler yapılır:
      ♦ Autodesk Library yazısının sağındaki düğmeye
 tıklanır. Aşağı tarafa malzeme sınıfları listelenir. Buradan Wood (Ahşap) seçilir.
      ♦
 Sağ tarafta Wood sınıfına ait malzeme çeşitleri listelenir. Buradan Andiroba malzemesini seçelim. Siz dilediğiniz malzemeyi seçebilirsiniz. Çünkü örnek gösteriyoruz.
    7. Mouse işareti seçilen malzeme üzerine getirilir. Sol tuş bastırılır. Sürüklenerek pencerenin  kasası  üzerine bırakılır. Atanan malzeme paletin üst tarafına yerleşir (Şekil 3).


                               Şekil 3:Atanan malzeme ve paletin üst kısmı

    8. MATERIALS BROWSER paletinin üst kısmına yerleşen malzeme üzerine çift tıklanır. MATERIALS EDITOR paleti ekrana gelir (Şekil 4). Malzemenin ismini PENCERE KASASI olarak değiştirelim. Seçtiğimiz malzeme pek ayar gerektirmiyor. İstiyorsanız ayarlarını değiştirebilirsiniz.  Close X düğmelerine tıklayarak paletleri kapatalım.


                   Şekil 4:Materials Editor paleti

    9. Cam objesine cam özelliği vermek için aşağıdaki sıra takip edilir:
       ♦
  Ekrana MATERIALS BROWSER (Malzeme Araştırıcısı) paleti yerleştirilir.
           Command:MATERIALS 

       ♦   Autodesk Library yazısının sağındaki düğmeye  tıklanır. Aşağı tarafa malzeme sınıfları listelenir. Buradan Glass (Cam) seçilir.
       ♦
  Sağ tarafta Glass sınıfına ait malzeme çeşitleri listelenir. Buradan Clear cam malzemesini seçelim. Siz dilediğiniz cam malzemesini seçebilirsiniz. Seçilen cam malzemesi dışarıdaki objeleri yansıtmazsa daha net görünür.
       ♦
  Mouse işareti seçilen cam malzemesi üzerine getirilir. Sol tuş bastırılır. Sürüklenerek pencerenin  cam objesi  üzerine bırakılır. Atanan malzeme paletin üst tarafına yerleşir (Şekil 5).


                         Şekil 5:Atanan cam malzemesi

    2.KÜÇÜK PENCERELERE ve KORKULUKLARA MALZEME ATAMA
    ♦ Küçük Pencereler’
e malzeme atamak için,  Büyük Pencereler’ de yapılan işlemler aynen uygulanır.
    
♦ Balkon ve Giriş Merdiveni korkuluklarına parlak alüminyum veya krom malzeme atanır. Günlük hayatta uygulama bu şekildedir. Korkuluklara malzeme atamak için işlem sırası:
      > Materials Browser paleti ekrana getirilir.
      > Autodesk Library yazısının sağındaki düğmeye
 tıklanır. Aşağı tarafa malzeme sınıfları listelenir. Buradan Metal (Metal) seçilir.
      > Sağ tarafta Metal sınıfına ait malzeme çeşitleri listelenir. Buradan Chrome - Polıshed malzemesini seçelim. Siz dilediğinizi seçebilirsiniz. Seçilen krom malzeme ayna gibi görev yaptığından tam belli olmayabilir.
       > Mouse işareti seçilen krom malzemesi üzerine getirilir. Sol tuş bastırılır. Sürüklenerek balkon ve merdiven korkulukları üzerine bırakılır. Atanan malzeme paletin üst tarafına yerleşir. Aynı malzeme birden fazla objeye atanacaksa paletin üst tarafındaki malzemeler kullanılmalıdır. Böyle yapılırsa ayarlar bir defa yapılır.
     
♦ Malzemelerin etkisi normal ekranda pek belli olmayabilir. Render komutunu kullanarak gerçek gibi görüntü alınır (Şekil 6).


                                        Şekil 6:Binanın Render alınmış görüntüsü

SPONSORLAR