/
/
/
BALKON KAPISI ÇİZİMİ
BALKON KAPISI ÇİZİMİ
   “BALKON KAPISI” ÇİZİMİ
    1.“KAPI GÖVDESİ” ÇİZİMİ
    Bu çalışmamızda 2 adet kapı kullanılacaktır. Bir kapı oluşturulup kopyası alınıp 90 derece döndürülüp kullanılacaktır. Kapının, camsız  3D resminin oluşturulması için aşağıdaki sıra takip edilir:
    1. Sol taraftaki balkon kapı boşluğuna paralel çizim yapmak için görünüm çeşitlerinden Left (Sol Yan) seçilerek ekran sol yan görünüm konumuna getirilir. Rahat çizim yapmak için görüntü stillerinden 2D Wireframe seçilir. Ortho
 modu açık olmalıdır.
    2. Kapının ön görünüşü Line komutuyla verilen ölçülerde çizilir
(Şekil 1).

  
Şekil 1:Kapının ön görünüşü            Şekil 2:Bölgeler

    3. Ölçülendirmeler silinir. Kapının tamamı Region   komutuyla bölge haline getirilir. 6 adet bölge oluşur (Şekil 2).
    4. SW Isometric  görünüm çeşidi seçilerek  ekran izometrik konuma getirilir (Şekil 3).

 
           Şekil 3                    Şekil 4                       Şekil 5     

    5. Extrude  komutuyla önce tüm bölgelere 5 cm kalınlık verelim
(Şekil 4). Objeler kalınlaştırıldığında alttaki çizgiler görünmeyebilir.
    6. Kapıda ortadaki kısımların iki tarafta çukur olmasını istedik. Subtract
komutuyla 1 numaralı kısımdan 2, 3, 4, 5, 6 numaralı kısımları çıkaralım. Görüntü stilinden Conceptual seçilir
(Şekil 5)
    7. Box  komutuyla 3x82x204 ölçülerinde bir kutu çizelim (Şekil 6).
        Command:BOX 
        Specify first corner or [Center]:P1  (Birinci köşeyi belirleyin)
        Specify other corner or [Cube/Length]:L
  (Uzunluk seçeneği)
        Specify length: 3
    (Uzunluk-X ekseni yönünde)
        Specify width: 82
     (Genişlik-Y ekseni yönünde)
        Specify height or [2Point] <5.0000>: 204
  (Yükseklikk-Z ekseni yönünde)

 
   Şekil 6:Kutu                           Şekil 7:Seçme işlemi

    8. Kutu kapı gövdesinin tam ortasına Move komutuyla taşınır.
       ♦ Move komutu çalıştırılır.
       ♦ Kutu seçilir. Komuta devam etmek için Enter
 tuşuna basılır.
          Select objects:P1           (Kutular art arda  seçilir)

          Select objects:             (Komuta devam etmek için)
       ♦ Taşıma temel noktası için kutunun sol üst kenarın ortası seçilir.
          Specify base point or [Displacement] : P2 
       ♦ Yerleştirme noktası için kapı gövdesinin sol üst kenarın ortası seçilir
(Şekil 7).
          Specify second point or :P3
      
Şekil 8’ de taşıma işlemi görülmektedir. Kutu ve kapı gövdesi Union komutuyla birleştirilir. Çukurluğu Zoom yaparak rahat görebiliriz (Şekil 9).


         Şekil 8                                     Şekil 9:Zoom yapma

    2. KASA ÇİZİMİ
    Kasanın 3D resminin oluşturulması için Sweep komutu kullanılacaktır. Kasayı çizmek için aşağıdaki sıra takip edilir:
   1. Left (Sol) görünüm düğmesine tıklanır. 2D Wireframe görüntü stili seçilir. Ortho modu açılır.
   2. Line komutuyla
Şekil 10’ da belirtilen ölçülerde kasanının en dış sınır çizgileri çizilir. Join komutuyla birleştirilerek Polyline çizgiye dönüştürülür.

   
     Şekil 10:Sınır çizgisi               Şekil 11:Kasanın kesiti       Şekil 12:Alan     

    3. Kasanın kesiti Top (Üst) ekranında Şekil 11’ de belirtilen ölçülerde çizilir. Region  komutuyla alan-yüzey haline getirilir. Alan, görüntü stilinden Conceptual seçilerek gri renge boyanmış halde görünür (Şekil 12).

       
     Şekil 13:Kesit ve yol           Şekil 14:Seçme işlemi

    4. SW Isometric görünüm düğmesine tıklanarak izometrik ortama geçilir. Şekil 13’ de kesit ve süpürme yolu görülmektedir. Burada kesit uygun konumda bulunmuyor. Kesit 3drotate komutuyla Z ekseni etrafında -90 derece döndürülmelidir.
    5. Sweep
 komutunu uygulamak için aşağıdaki sıra takip edilir.
      ♦ Sweep komutu çalıştırılır.
          Command:SWEEP 

       ♦ Kesit seçilir. Komuta devam etmek için Enter  tuşuna basılır.
         Select objects to sweep or [MOde]:P1
         Select objects to sweep or [MOde]:

       ♦ Süpürme temel noktası için Base point seçeneği kullanılır. Klavyeden B yazılıp Enter tuşuna basılır.
          Select sweep path or [Alignment/Base point/Scale/Twist]: B

       ♦ Süpürme temel noktası için kesitin sol dış köşe seçilir 
(Şekil 14)
          Specify base point: P2 
       ♦ Yol olarak polyline çizgi  seçilir ve işlem gerçekleştirilir.
          Select sweep path or [Alignment/Base point/Scale/Twist]:P3
    
Şekil 15’ de süpürme sonucu görülmektedir.


    Şekil 15:Kasa             Şekil 16:Seçme işlemleri               Şekil 17:Kapı

    7. Kapı gövdesi ve kasaya değişik renk atayalım. 3d objelere renk atamak için önce obje seçilir. Sağ tuş yapılır. Komut listesinden Properties seçilir. Görüntülenen paletin Color kısmından renk değiştirilir.
    8. Kapı Gövdesi’ ni kasanın içine taşımak için Move komutu kullanılır.
      ♦ Move komutu çalıştırılır.
        Command:MOVE

      ♦Kapı seçilir. Komuta devam etmek için Enter  tuşuna basılır.
        Select objects:P1           (Kutular art arda  seçilir)

        Select objects:            (Komuta devam etmek için)
      ♦Taşıma temel noktası için kapının sağ üst dış köşesi seçilir.
        Specify base point or [Displacement] : P2 
      ♦Yerleştirme noktası için kasanın sağ üst iç köşesi seçilir
(Şekil 16).
         Specify second point or :P3
    
Şekil 17’ de kapı ve kasa görülmektedir.
    9. Pervaz oluşturmak için Sweep (Süpürme komutu kullanılır. Pervazın nasıl çizildiği Bina Giriş Kapısı uygulamasında anlatıldığı gibidir. Aynı kurallar geçerlidir.
    10. Kasa ve kapı gövdesini Group komutuyla grup yapalım. Diğer balkon için Copy komutuyla bir adet kopyasını alalım. 3drotate komutuyla Z ekseni etrafında 90 derce döndürelim
(Şekil 18).

 
     Şekil 18:Balkon kapıları                                  Şekil 19:Soldaki balkon kapıları

    11.Copy komutuyla kapıları balkonlara kopyalayalım. Kopyama yaparken aynı köşelerden yakalayalım (Şekil 19-20). Köşeleri yakalarken Endpoint yakalama modu kullanılmalıdır. Şeklin her yerine bakmak için 3dorbit komutları kullanılır.

  
                Şekil 20:Sağ taraftaki balkon kapıları


 

SPONSORLAR