V-RAY LIGHT MTL (V-Ray Işık Malzeme) 1.TANITIM Objelere ışık görünümü veren malzeme yerleştirmek için kullanılan V-Ray malzeme türüdür. V- Ray ışık malzeme kullanabilmek için aşağıdaki sıra takip edilir. 1. Render Setup komutu kullanılarak V-Ray Renderer aktif yapılır. Kaplanacak objeler ekrana yerleştirilir (Şekil 1). 2. M harfine basılarak Material Editor ekrana getirilir ve boş bir slot seçilir. Standard düğmesine tıklanarak Materil/Map Browser panelinde V-Ray malzemeler listelenir. VRayLightMtl üzerine çift tıklanarak slota yerleştirilir.
Şekil 1:Objeler Şekil 2:Slottaki ışık malzeme
3.VRayLightMtl malzemeyi obje üzerine atamak için düğmesine tıklanır. Işık malzemenin ayarlarını yapmak için Params (Parametreler) menüsü kullanılır (Şekil 2). ♦ Color kısmından rengi ayarlanır. Hemen yanındaki değer kutusuna 2, 3 gibi değerler girilirse ışıklı malzemenin ışık şiddeti artırılır.
♦ None düğmesine tıklanırsa objeye malzeme atanır ve ışıklı pano görüntüsü verir. Render yapılarak sonuç görülür (Şekil 3). ♦ Emit light on back side onay kutusu işaretlenirse objelerin arka tarafı da aydınlanır. Aksi halde arka tara karanlıkta kalır. Şekil 4’ de başka bir örnek resim görülmektedir. Şekil 3:Objeye atanmış ışıklı malzeme Şekil 4:Kaplanmış ışıklı malzeme2.ÖRNEKLER Şekil 5’de, bir düzlem ve bir silindir görülmektedir. Düzlem VrayMtl, silindir VRayLightMtl ile kaplanmıştır. Değişik ayarlar yapılarak Render alınacaktır. Örnek 1: 1. Render Setup ► V-Ray ► Global Switches ►Lighting ►Default Lights: Off 2. Render Setup ►Indirect Illumination ►Indirect Illumination (GI) ►On onay kutusu kapalı. 3. Ekranda ışık yok. 4. VRayLightMtl ►Params ►Multiplier ’ in şiddeti 1.0 alınacak. Render yapıldığında VRayLightMtl ile kaplanmış silindir aydınlık diğer obje aydınlanmadığı için siyahtır (Şekil 6). Şekil 5:Kaplanmış objeler Şekil 6:Render sonucu Örnek 2: 1. Default Lights: Off 2. Indirect Illumination (GI) ► On onay kutusu açık. Primary Bounces :1
3. Ekranda ışık yok. 4.Multiplier’ in şiddeti 1.0 alınacak. Render yapıldığında VRayLightMtl ile kaplanmış silindir aydınlık, diğer obje biraz aydınlanmıştır (Şekil 7). Şekil 7:Render sonucu Şekil 8:Aydınlatılmış parçalar Örnek 3: 1. Default Lights: Off
2. Indirect Illumination (GI) ►On onay kutusu açık. Primary Bounces :1
3. Ekranda ışık yok. 4. Multiplier’ in şiddeti 10.0 alınacak. Render yapıldığında her iki objenin daha da aydınlandığı görülmektedir (Şekil 8). Örnek 4: 1. Default Lights: on
2. Indirect Illumination (GI) ► On onay kutusu açık. Primary Bounces :1
3. V-Ray ► Color Mapping ► Exponential seçilir 4. Ekranda ışık yok. 5. Multiplier’ in şiddeti 5.0 alınacak. Render yapılarak sonuç görülür (Şekil 9).Siz de değişik ayarlarla değişik sonuçlar alabilirsiniz. Şekil 9:Değişik ayarlarla Render sonucu