VRAYDIRT (V-Ray Kirli Malzeme) VRayDirt, bir efektin değişen değerlerde kullanılan bir doku kaplamasıdır. Örneğin yere yakın duvar dipleri, bir çatlağın çevresindeki kirler gibi. VRayDirt malzemesine aşağıdaki yoldan ulaşılır: 1. Material Editor komut düğmesine tıklanır ve anı isimde malzeme editörü ekrana yerleşir. Boş bir slot seçilir ve Diffuse’ ın sağ tarafındaki kare şeklindeki küçük düğmeye tıklanır. 2. Material /Map Browser panelinden VRayDirt üzerine çift tıklanarak slota yerleştirilir. 3. Slotların hemen altında VRayDirt Parameters (VRay Kirli Parametreleri) menüsü yerleşir ve aşağıdaki ayarlar yapılır (Şekil 1): Şekil 1:”VRayDirt Parameters” menüsü Şekil 2:Kir uygulanmış parça♦ Radius (Yarıçap) kısmına girilen değerle kirlilik verilecek alanın büyüklüğü belirtilir. ♦Occluded color (Kaplama rengi) kısmından kaplamanın rengi seçilir. ♦Unoccluded color (Kaplamama rengi) kısmından kaplanmayacak yerlerin rengi seçilir. ♦Distribution (Dağıtma) kısmına girilen değerle kir kaplaması daraltılır. ♦Faloff (Düşme) kısmına girilen değerle kir kaplanmış kısımla kaplanmamış kısım arasında geçiş yapılır. ♦Subdivs (Alt Bölüntüler) kısmına girilen değerle kir kaplamasının kalitesi artırılır veya azaltılır. Düşük değerlerde Render hızlı yapılır fakat yüzey dalgalı olur. ♦ Bias X, Y, Z (Ters Etki X,Y,Z) kısımlarına girilen değer kadar kirler obje içine hareket ederler. ♦Affect alpha (Alfa Kanalını Etkile) onay kutusu işaretlenirse obje ve kaplama siyah beyaz renge dönüşür. 4. Assign Material to Selection düğmesine tıklanarak ayarlar obje üzerine atanır. Render yapılarak sonuç görülür (Şekil 2).