VRAYBLENDMTL (V-Ray Malzeme Karıştırma) Birkaç malzemeyi birleştirmek için kullanılır. Normal malzemelerdeki Blend komutunun yaptığı işi görür. Bu malzeme altında kullanılan diğer malzemeler de Vray olmalıdır. Şekil 1’deki duvarın ön yüzünü iki malzemeyle karışık olarak kaplayalım. Edit Mesh komutunun Polygon seçeneğiyle ön yüzü seçelim. Bu işlem için aşağıdaki sıra takip edilir: Şekil 1:Kaplanacak obje Şekil 2:Malzeme düğmeleri 1.Discard old material ? seçeneği seçilir ve OK düğmesine tıklanarak eski malzeme iptal edilir. Slotların hemen altında Parameters (Parametreler) yerleşir(Şekil 2) ve aşağıdaki düzenlemeler yapılır: ♦ Base Material (Ana Malzeme) düğmesine tıklanır ve Material /Map Browser panelinden VRayMtl üzerine çift tıklanarak slota yerleştirilir. Diffuse’ ın yanındaki düğmeye tıklanarak ana malzeme atanır (Şekil 3). düğmesine tıklayarak tekrar ana menüye dönülür. Şekil 3:Ana malzeme Şekil 4:Kaplama malzemesi♦ Coat Materials (Kaplama Malzemeler) düğmesine tıklanır ve Material /Map Browser panelinden VRayMtl üzerine çift tıklanarak slota yerleştirilir. Diffuse’ ın yanındaki düğmeye tıklanarak kaplama malzemesi atanır (Şekil 4). düğmesine tıklayarak tekrar ana menüye dönülür. İstenilirse 3. malzemede kullanılabilir. 2. Ana malzeme ve kaplama malzemelerden hangisi daha belirgin olacaksa kaplama malzemenin yanındaki Blend amount (Karışım Miktarı) yazısının altındaki renk kutusuna tıklanır. Renk siyaha yakın yapılırsa ana malzeme, beyaza yakın yapılırsa kaplama malzeme belirgin olur. Üçüncü malzeme kullanıldığında malzeme düğmesinin yanındaki 100 olan sayı değiştirilir. 3. Render yapılarak sonuç görülür (Şekil 5 veŞekil 6) Şekil 5:İki malzeme karışımı Şekil 6:Üç malzeme karışımı