CAM OLUŞTURMA Cam oluşturmak için aşağıdaki sıra takip edilir. 1. Cam olacak obje oluşturulur. Biz burada Box komutuyla 100x70x2 cm ölçülerinde bir obje oluşturduk(Şekil 1). 2. M harfine basılarak Material Editor ekrana getirilir ve boş bir slot seçilir. Standard düğmesine tıklanarak Materil/Map Browser panelinde V-Ray malzemeler listelenir. VRayMtl üzerine çift tıklanarak slota yerleştirilir. 3. Basic Parameters menüsünde aşağıdaki düzenlemeler yapılır (Şekil 2): ♦Diffuse bölümündeki diffuse rengi tam siyah yapılır. ♦ Reflection bölümündeki reflect rengi beyaza yakın yapılır. Fresnel reflections işaretlenir. L harfine basılarak Frensel IOR aktif yapılır. Max dept değeri 10 alınır.
Şekil 1:Cam objesi Şekil 2:”Basic Parametrs” menüsü♦Refraction bölümündeki Refract rengi tam beyaz yapılır. Max depth değeri 10 alınır. 4.Options menüsündeki Reflect on back side onay kutusu işaretli olmalıdır. 5. Cam objesi seçilir ve düğmesine tıklanarak hazırlanan cam malzemesi objeye atanır. 6. Camın dışına bir çerçeve uyduralım ve arkasına da görünmesi için bir küre çizelim. Render alalım ve sonucu görelim (Şekil 3).