SKEW (Eğme-Bükme) 1.TANITIM Skew komutu, objelerin belirlenen eksene göre eğilmesini sağlar. Limit değerleri verilerek herhangi bir kesitten itibaren eğme yapılabilir. Komuta aşağıdaki yollardan girilir:
♦ Modify panel ►Modifier List ► Object − Space Modifiers►Skew ♦ Modifiers menu ► Parametric Deformers ►Skew2.OBJELERİ EĞME Objeleri eğmek için aşağıdaki yol takip edilir: 1. Obje oluşturulur ve seçilir. Box komutuyla Şekil 1’de gösterilen ölçülerde bir kutu (prizma) oluşturalım (Şekil 2). 2. Eksen takımını objenin tam merkezine taşıyalım. Bunun için işlem sırası:
♦ Hierarchy düğmesine tıklanır. Görüntülenen açılır menüden Pivot sekmesi üzerine tıklanır.
♦ Adjust Pivot bölümünden sırayla Affect Pivot Only ve Center to Object düğmelerine tıklanır. Tekrar Pivot sekmesi üzerine tıklanarak eksen takımı objenin tam merkezine yerleşir ve kalıcı hale gelir (Şekil 3). Ayrıca eksen takımı Move komutuyla istenilen yere ölçülü taşınabilir. Şekil 1:Parametreler Şekil 2:Kutu Şekil 3:Eksenler3.Skew komutunu çalıştıralım. Ekranın sağ tarafına yerleşen Parameters bölümünde (Şekil 4)aşağıdaki düzenlemeler yapılır:
♦ Skew alt bölümünde Amount(Miktar)kısmına bükülme değeri, Direction kısmına yön için açı değeri girilir.
♦ Skew Axis alt bölümünden eğme ekseni seçilir.
♦ Limits alt bölümünde Limits Effect onay kutusu işaretlenir. Upper Limit(Üst Limit),Lower Limit (Alt Limit)kısımlarına değer girilirse pivot merkezine göre eğme yapılır (Şekil 5). Şekil 4:Parametreler Şekil 5:Eğme işlemi Şekil 6:İki bükümlü objeNot:Bir obje üzerinde birden fazla eğme yapılacaksa, 2. maddede yapılan işlemle Pivot noktası istenilen yere taşınır.
Ayrıca Pivot noktası ►Skew ►Center seçilir ve Move komutuyla istenilen yere taşınır veya Z koordinat değeri girilir. Şekil 6’ da iki bükümlü obje görülmektedir.