/
/
/
EDGE (Kenar) ALT OBJESİ ÜZERİNDE YAPILAN İŞLEMLER
EDGE (Kenar) ALT OBJESİ ÜZERİNDE YAPILAN İŞLEMLER
   EDIT POLY - EDGE (Kenar)

    Box komutuyla ekrana 80x100x40 ölçülerinde ve her üç yönde segment sayıları 3x3x2 olan bir kutu oluşturalım ve seçelim. Ekranın sol üst tarafındaki görüntü stili üzerine tıklayalım ve Edged Faces’ i seçelim. Bu şekilde obje üzerindeki segment çizgileri görüntülenir (Şekil 1).
    Edit Poly komut aracını aktif yapalım ve Edge   alt objesini seçelim. Edit Edges bölümünde aşağıdaki işlemler yapılır (Şekil 2):

  
                   Şekil 1: Kutu                     Şekil 2:Edit Edges böl.     Şekil 3:Silinmiş kenarlar

    1. Insert  Vertex (Köşe Yerleştir) düğmesine tıklandığında segment üzerine köşe noktası eklenir.
    2. Remove
(Geri Al) düğmesine tıklanırsa önceden seçilmiş kenar silinir (Şekil 3).     
    3. Extrude
(Kalınlaştırma – Yükseklik Verme) düğmesine tıklanırsa önceden seçilmiş kenar aşağı veya yukarı doğru yükseltilir.
       ♦ Extrude düğmesinin yanındaki küçük kare kutuya  tıklanırsa Extrude Edges isimli değer kutuları ve uygulama Komut Düğmeleri
(Caddy) görüntülenir (Şekil 4).
       ♦ Height  kısmına kenarın yükseklik değeri girilir. Sayının önüne işareti konulursa parçanın içine doğru yükseklik verilir (Şekil 5).
       ♦ Width  kısmına değer verilirse verilen ölçü kadar kenarın 4 yönüne pah kırar ve piramit şeklinde çıkıntı oluşur. OK  düğmesine tıklanarak işlem tamamlanır (Şekil  6).

      
     Şekil 4:Caddy          Şekil 5:Yükseltilmiş kenar               Şekil 6:Exurtde işlemi

    4. Chamfer (Pah Kırma) düğmesine tıklanırsa önceden seçilmiş kenarın 4 tarafına dışa doğru pah kırar.
      ♦ Chamfer düğmesinin yanındaki küçük kare kutuya  tıklanırsa Chamfer isimli değer kutuları ve Komut Düğmeleri
(Caddy) görüntülenir (Şekil 7). 
      ♦ Amount  kısmına pah ölçüsü girilir.
      ♦ Segments kısmına değer girilerek pah kırılan yere yeni segmentler eklenir.
      ♦ Open  işaretlenirse pah kırılan yeri boşaltır.
      ♦ OK  düğmesine tıklanarak işlem tamamlanır
(Şekil 8).

      
          Şekil 7                           Şekil 8:Pah kırma                              Şekil 9

    5. Weld (Kaynak Yap)  düğmesine tıklanırsa birbirinden ayrı olan segmentleri birleştirir.
     6. Target Weld
(Hedefe Kaynat)  düğmesine tıklanırsa seçilmiş bir segment parçası sürüklenerek diğer segment çizgisiyle birleştirilir.
     7. Connect
(Bağlama) düğmesine tıklanırsa seçilmiş iki kenar arasına yeni kenarlar yerleştirilir. Ctrl tuşu basılı tutularak kenarlar seçilir.
         ♦ Connect
(Bağlama) düğmesinin yanındaki küçük kare kutuya  tıklanır. Connect Edges isimli değer kutuları ve Komut Düğmeleri (Caddy) görüntülenir (Şekil 9). 
         ♦ Segment  (Doğru Parçası)  kısmına doğru parça sayısı girilir.
         ♦ Pinch  
(Sıklaştırma-Seyrekleştirme)  kısmına girilen değerle doğruların araları açılır.
         ♦ Slide  kısmına girilen değerle doğrular bir tarafa kaydırılır.
         ♦ OK düğmesine tıklanarak işlem sonuçlandırılır
(Şekil  10).

  
   Şekil 10:Eklenen kenarlar          Şekil 11:Seçilmiş kenarlar      Şekil 12:Değer kutuları  

    8. Bridge  (Köprü) komutu, arası boşaltılmış 2 kenar arasını bir yüzeyle kapatmak için kullanılır. Ctrl ile kenarlar art arda seçilir (Şekil 11) ve Bridge düğmesinin yanındaki küçük kare kutuya  tıklanır. Bridge Edges  isimli değer kutuları ve komut düğmeleri (Caddy) görüntülenir (Şekil 12).
       ♦ Segment  kısmına bölüntü sayısı girilir.
       ♦ OK  düğmesine tıklanarak işlem sonuçlandırılır
(Şekil  13).

  
       Şekil 13:Köprü işlemi              Şekil 14:Seçilmiş kenar              Şekil 15: 2D şekil

    9. Create Shape  (Şekil Oluştur) komutu, seçilmiş kenarın kopyasını alarak bağımsız  2D objeye dönüştürür. Şekil 14’ de seçilmiş kenar görülmektedir. 
        ♦ Create Shape düğmesinin yanındaki küçük kare kutuya  tıklanırsa Create Shape isimli diyalog kutusu ekrana gelir ve  aşağıdaki işlemler yapılır:
            > Shape Name kısmına yeni şekil için isim yazılır.
            > Shape  Type  kısmındaki Smooth seçilirse  2D  şekil eğri şeklinde, Linear seçilirse düz çizgi halinde olur.
        ♦  OK  düğmesine tıklanarak işlem sonuçlandırılır
(Şekil  15).

SPONSORLAR