ÇİM YAPIMI (Scatter)1.ARAZİ ve ÇİM OBJESİNİN HAZIRLANMASI 1. Arazinin hazırlanması için aşağıdaki sıra takip edilir:
♦ Top(Üst)ekranına Plane (Düzlem)komutuyla Length:250, Width:250 ve Segment sayıları 25 olan bir düzlem çizelim (Şekil 1). Şekil 1:Arazi olacak düzlem Şekil 2:Arazi objesi
♦ Noise komutuyla arazi objesine biraz dalgalı şekil verelim (Şekil 2). ♦ UVW Map komutunun Planar seçeneği seçilir. 2. Çim objesini oluşturmak için aşağıdaki sıra takip edilir:
♦ Çim için Perspective ekranında Cylinder komutuyla Şekil 3’deki parametrelerde bir silindir çizelim.
♦ Taper komutuyla eğim vererek üst tarafı sivri hale getirelim ve Bend komutuyla 25 derece kadar bükelim (Şekil 4).
Şekil 3:Parametreler Şekil 4 Şekil 5:Çim2.ÇİM OBJESİNİN ARAZİ OBJESİNE DAĞITILMASI Çim objesini arazi objesine dağıtmak için aşağıdaki sıra takip edilir: 1. Çim objesi seçilir. Scatter komut düğmesine tıklanır. 2. Pick Distribution Object (Dağıtma Objesine Tıklayın)bölümünde Pick Distribution Object komut düğmesine tıklanır ve hemen ardından arazi objesi seçilir. Çim objesi arazi objesinin üzerine yerleşir. 3. Scatter Objects (Dağıtıcı Objeleri) bölümündeki Distribution alt bölümünde Use Distribution Object (Dağıtma Objesi Kullan)seçeneği seçilir. 4. Source Object Parameters (Kaynak Obje Parametreleri) alt bölümünde Dublicate (AynısınıKopyalama) kısmına yerleştirilecek çim obje sayısı olarak 4000 girelim. Bilgisayarınız kuvvetli ise daha fazla yazabilirsiniz. Render yapılarak sonuç görülür (Şekil 5). Not: Aynı metot kullanılarak 3D objelere de uygulanabilir. Dağıtma her yöne yapılır.