"OVAL SEHPA" ÇİZİMİ1.SEHPA ÜSTÜNÜN OLUŞTURULMASI Sehpa üstünün çizimi için aşağıdaki sıra takip edilir: 1. Sehpa parçalarını çizmeye başlamadan önce Customize ►Units komutuyla birim sistemi Cm’ ye ayarlanmalıdır. OVALSEHPA ismi verilerek sabit diske kaydedilmelidir. 2. Sehpa üstünü oluşturmak için Top ekranında Shape ►Ellipse komutuyla uzunluğu (Lenght)60 cm, genişliği (Width) 90 cm, olan bir elips (oval) çizilir (Şekil 1). 3. Elipsin düzgün görünmesi için ekranın sağ tarafına yerleşen Interpolation bölümündeki Steps kısmına 50 değerini yazalım (Şekil 2). Şekil 1: Oval Şekil 2:Interpolation bölümü 4. Elips seçilir ve Modify Panel ►Modifier List ►Object – Space Modifiers ►Bevel komutu aktif yapılır. Ekranın sağ tarafına Bevel Values bolümü yerleşir (Şekil 3).
Şekil 3:Bevel Values Şekil 4:Pahlı sehpa üstü 5. Bevel Values bolümün de aşağıdaki düzenlemeler yapılır:
♦ Level 1 (Seviye 1)kısmındaki Height (Yükseklik)kısmına 2 cm değerini girelim.
♦ Level 2 (Seviye 2)kısmındaki onay kutusu işaretlenir. Height (Yükseklik) kısmına 1 cmOutline (Dış Hat) kısmına −2 cm değerini girelim. Şekil 4’de pahlı sehpa üstü görülmektedir. Şekil 5:Ayak kesiti Şekil 6:Ayak2.SEHPA AYAĞININ OLUŞTURULMASI Sehpa ayağını oluşturmak için aşağıdaki sıra takip edilir: 1. Front (Ön) çizim düzleminde sehpa ayağının kesitinin yarısını oluşturmak için Shape ►Line komutuyla bir kesit çizelim ve seçelim (Şekil 5). 2. Modify ►Modifier List ►Object – Space Modifiers ►Lathe komutuyla 360 derece döndürerek 3D haline getirelim (Şekil 6). 3. Top ve Front çizim düzlemlerinde Move komutuyla taşınarak sehpa üstü ayak üzerine ortalanarak yerleştirilir. Şekil 7’ de Oval Sehpa görülmektedir. Şekil 7:Oval Sehpa