LATHE (Tornalama-Döndürme) 1.TANITIM Lathe komutuyla 2 boyutlu objeler bir eksen etrafında 360˚ veya herhangi bir açıda döndürülerek 3 boyutlu obje haline getirilir. Bu komut için objelerin kesitinin yarısı 2D çizim komutlarıyla çizilir. Lathe komutuna aşağıdaki yoldan girilir:
♦ Modify panel ►Modifier List ►Object – Space Modifiers ►Lathe2.DÖNDÜREREK KATI MODEL ELDE ETME Bir eksene göre döndürerek katı model elde etmek için aşağıdaki yol kullanılır: 1. Front ekranında döndürülecek profil çizilir ve seçilir (Şekil 1). 2. Komut panelinden Modify butonu tıklanır ve Modifier List’ den Lathe komutu seçilir. 3. Parameters bölümünde (Şekil 2)aşağıdaki işlemler yapılır:
♦ Degrees (Dereceler) kısmına döndürme açı değeri girilir.
♦ Dirction (Yön) alt bölümünden uygun olan eksen seçilir. Biz Y eksenini seçtik.
Şekil 1:Profil Şekil 2:Parametreler
♦ Align (Hizalama) alt bölümünden hizalama seçeneği seçilir. Biz Min (Minimum) düğmesine tıkladık ve 3 boyut objeyi döndürerek elde ettik (Şekil 3).
Şekil 3: Döndürülmüş obje >Min seçeneğiyle, Direction bölümünde seçilmiş olan eksene göre profilin minimum (-yön) yönünde olan kenarı etrafında döndürür. >Center seçeneğiyle, Direction bölümünde seçilmiş olan eksene göre profilin merkezi etrafında döndürür. >Max seçeneğiyle, Direction bölümünde seçilmiş olan eksene göre profilin maksimum (+ yön) yönünde olan kenarı etrafında döndürür. >Weld Core onay kutusu işaretlenirse objenin tabanlarında döndürme sırasında oluşan üst üste binen çizgiler kaynaştırılır. Flip Normals kontrol kutusu işaretlenirse normali tersine döndürülür. Şekil 4’ de başka uygulama örnekleri görülmektedir. Şekil 4:Uygulama örnekleri