EXTRUDE (Kalınlık-Yükseklik Verme) 1.TANITIM Extrude, 2D objelere kalınlık vererek 3D katı model veya yüzey objelere çeviren parametrik bir değiştirici komutudur. Objeler kapalı veya açık olabilir. Komuta aşağıdaki yollardan girilir:
♦ Modify panel ► Modifier List ►Object – Space Modifiers ►Extrude ♦ Modifiers menu ► Mesh Editing ►Extrude2.OBJELERE YÜKSEKLİK VERME 2D objelere yükseklik vermek için aşağıdaki yol takip edilir: 1. 2D objeler oluşturulur (Şekil 1).Objelerden biri seçilir. Biz burada ortadaki dikdörtgeni seçtik. Şekil 1: 2D objeler Şekil 2:Budama sonucu 2. Edit Spline komutuna ulaşılır. Attach komutuyla diğer dikdörtgen ve daire seçilerek bağlanırlar. 3. Spline alt obje seçilir. Trim komutuyla fazla kısımlar budanır (Şekil 2). 4. Vertex alt objesi aktif yapılır ve pencere yöntemiyle tüm köşeler seçilir. Weld komutuyla ilgili köşeler kaynatılır. 5. Extrude komutuna ulaşılır ve üzerine tıklanır. Parameters bölümünde (Şekil 3)aşağıdaki düzenlemeler yapılır:
Şekil 3:Parametreler Şekil 4: 3D katı model obje
♦ Amount (Miktar) kısmına kalınlık değeri girilir.
♦ Segment (Doğru Parçası)kısmına bölüntü sayısı girilir.
♦ Capping(Kapatma)alt bölümünde Cap Start işaretlenirse başlangıcı kapatır. Cap End işaretlenirse bitişi kapatır.
♦ Smooth (Yumuşatma)onay kutusu işaretlenirse katı model daha düzgün görünür. Şekil 4’de katı model obje görülmektedir.
Şekil 5:İçi boş obje Şekil 6:Katı model örneği6. Şekil 5’ deki şekli elde etmek için Parameters bölümündeki Cap Start ve Cap End onay kutularının işareti kaldırılır. Şekil 6’da başka bir örnek görülmektedir. Not:Yazılar da Extrude komutuyla kalınlaştırılır.