ANGLE (Dirsek -L Objesi) 1.TANITIM Angle, 2 boyut L’ ye benzer dirsek şeklinde kapalı obje elde etmek için kullanılan bir komuttur. Angle komut aracına aşağıdaki yollardan girilir:
♦ Create panel ►Shapes ► Extended Splines ►Object Type ►Angle ♦ Create menu ►Extended Shapes ►Angle2.PARAMETERS (Parametreler) Angle komut aracı aktifleştirildikten yani üzerine tıklandıktan sonra ekranın herhangi bir yerine başlangıç köşesi için tıklanır. Çapraz sürüklenerek L şeklindeki objenin diğer köşesi oluşturulur. Mouse ileri doğru hareket ettirilerek iç kenarlar oluşturulur ve tekrar tıklanır.
Objenin ölçüleri ekranın sağ tarafındaki komut panelinin altında bulunan Parameters bölümünde düzenlenir (Şekil 1). Şekil 1:Parametreler Şekil 2:L objesi 1. Length kısmına Y ekseni yönünde uzunluk değeri girilir. 2. Width kısmına X ekseni yönünde genişlik değeri girilir. 3. Thickness kısmına genişlik değeri girilir (Şekil 2). 4. Sync Corner Fillets onay kutusu işaretlenirse Corner Radius 1 kısmına girilen değere göre L şeklindeki objenin dip köşeleri aynı anda yuvarlatılır (Şekil 3). 5. Eğer Sync Corner Fillets onay kutusu işaretlenmezse Corner Radius 1 kısmına dış köşe için, Corner Radius 2 kısmına iç köşe için köşe yuvarlatma değerleri ayrı ayrı girilir. 6. Edge Radii kısmına girilen değer kadar uçların iç kısımları yuvarlatır (Şekil 4) Şekil 3:Köşeler Şekil 4:Uçlar